Czym jest i do czego potrzebujesz platformy lojalnościowej?

Porządek w danych i komfortowe zarządzanie nimi to kwestie kluczowe w każdym obszarze działania przedsiębiorstwa. Dotyczy to również programów lojalnościowych, pełniących bardzo ważne funkcje w dzisiejszym marketingu. Do obsługi programów lojalnościowych wykorzystuje się zwykle dedykowane im platformy. Czym one są i z jakich platform warto korzystać?

Program lojalnościowy i jego funkcje

Na początku warto wyjaśnić, czym jest program lojalnościowy i jaka jest jego funkcja marketingowa. Otóż program marketingowy to akcja nagradzająca lojalnych klientów. Służy ona zachęceniu klientów do lojalności wobec danej marki. Klienci, którzy regularnie kupują produkty w danym sklepie, czy też korzystają z usług tego samego zakładu, otrzymują za to rabaty lub nagrody. Programy lojalnościowe mogą przybierać różne formy. Popularne są systemy punktowe, a także karty podarunkowe. Coraz częściej program lojalnościowy przyjmuje formę obliczania punktów lub odbierania kuponów w aplikacji mobilnej. Warto też zauważyć, że często stosuje się kilka typów mechanizmów jednocześnie. Tym bardziej potrzebne jest wtedy sprawne zarządzanie programem lojalnościowym.

Co to jest platforma lojalnościowa?

Zarządzanie programem lojalnościowym odbywa się poprzez platformę. Czym jest platforma lojalnościowa? Otóż jest to system, w którym są zgromadzone i uporządkowane wszelkie dane z programu lojalnościowe. Program nalicza punkty klientom i przelicza je na nagrody, jak również aktywuje kupony i karty podarunkowe. To tylko część czynności wykonywanych na platformie. Jednak co najważniejsze, umożliwia ona ciągły wgląd do wszelkich danych. Jakby tego było mało, platforma daje też możliwość dokonywania analiz. Chodzi tutaj o efektywność działania programu lojalnościowego. Jak wielu klientów z niego korzysta? Które elementy programu cieszą się największym powodzeniem? Jak wzrosła sprzedaż dzięki programowi lojalnościowemu? Dobra platforma dostarczy odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Jak wybrać dobrą platformę lojalnościową?

Obecnie na rynku działa sporo firm, które oferują platformy lojalnościowe. Z której warto skorzystać? Zalecamy wybór sprawdzonego produktu o największej funkcjonalności. Najlepszym wyborem wydaje się w tym momencie Sparta Loyalty Platform. Jest to bowiem kompleksowa platforma obsługująca wszystkie mechaniki programów lojalnościowych. Współpracuje z różnymi kanałami komunikacji, jest kompatybilna z aplikacją oraz umożliwia stworzenie bazy klientów z ich pełnymi danymi. Z platformy tej korzystają największe firmy handlowe i usługowe w Polsce.

 

Twórcą platformy lojalnościowej Sparta Loyalty Platform jest firma Sparta Loyalty. Posiada ona wieloletnie doświadczenie w marketingu oraz świadczy kompletny zestaw usług. Dlatego nawiązując współpracę z tą firmą, można liczyć nie tylko na dostęp do platformy lojalnościowej dostosowanej do indywidualnych potrzeb, ale też na wsparcie merytoryczne podczas tworzenia programu lojalnościowego. Ponadto firma oferuje wykonywanie regularnych analiz efektywności działań promocyjnych.

 

Czym jest i do czego potrzebujesz platformy lojalnościowej?