Marketing automation - co to takiego?

Automatyzacja marketingu to działania, które polegają na zbieraniu informacji behawioralnych i transakcyjnych dotyczących obecnych i potencjalnych klientów. Dane uzyskane w ten sposób wykorzystywane są do tworzenia spersonalizowanych, zautomatyzowanych kampanii reklamowych we wszystkich dostępnych kanałach. Marketing Automation najpierw identyfikuje użytkowników korzystających z Internetu, a następnie za pomocą plików cookies monitoruje ich zachowania, dzięki temu możliwe staje się spersonalizowanie kampanii według różnych kryteriów.

Obszary, w których możemy zwiększyć skuteczność marketingu.

System Marketing Automation pozwala nam zwiększyć skuteczność w takich obszarach jak np.: email marketing, social media czy treści na stronie www. Dzięki niemu możemy, bowiem wysyłać do danych grup użytkowników wiadomości mailowe, które będą konkretnie dopasowane do ich potrzeb, precyzyjne targować reklamy w mediach społecznościowych oraz dopasowywać treści strony internetowej do historii zakupowej użytkowników.

Marketing automation - co to takiego?

Funkcjonalności systemu Marketing Automation.

Za określone przez marketera zadania system automatycznie przydziela użytkownikom punkty jest to tak zwany scoring. Scoring optymalizuje prace działu sprzedaży oraz pozwala na identyfikacje lojalnych i potencjalnych klientach. Dzięki tego rodzaju punktom będziemy, bowiem wiedzieli, na których konsumentach należy się aktualnie skupić. Natomiast segmentacja rynku umożliwia nam wysyłanie ofert odpowiednio dostosowanych do konkretnych grup klientów. Do klasyfikowania użytkowników służą tagi. Wysyłając klientom informacje, które ich zainteresują okazujemy im szacunek i tym samym tworzymy z nimi więź. W systemie Marketing Automation korzystamy także z Lead Nurturing, czyli cyklu wiadomości powitalnych, które zawierają informacje edukacyjne na temat naszego produktu bądź usługi. Pamiętajmy, że dobrze poinformowany klient dokonuje większych zakupów. Bardzo skutecznym narzędziem są także: maile dynamiczne 1 do 1, które to wysyłane są punktowo do pojedynczych klientów oraz dynamiczne treści na stronie www, które dopasowane są do zainteresowań użytkowników.