SMS marketing – z czego wynika jego wysoka skuteczność?

Mimo tego, że SMS marketing liczy sobie już blisko 20 lat nadal pozostaje jednym z najskuteczniejszych dostępnych narzędzi reklamowych. Jego skuteczność marketingowa wynosi bowiem ponad 91% i nie ma sobie równych wśród innych form promocji produktów i usług. SMS marketing to więc swoisty pewniak, którego możliwości warto wykorzystać w swoich działaniach promocyjnych.

Jakie są najważniejsze zalety SMS marketingu i jakie narzędzie do masowej wysyłki SMS-ów reklamowych wybrać?

SMS marketing – sprawdzone narzędzie promocyjne, które działa lepiej niż e-mail marketing!

SMS marketing nie jest nowością. Pierwszą kampanię SMS marketingową przeprowadzono bowiem już w 1999 r. i od tej pory masowa wysyłka wiadomości promocyjnych stała się codziennością wielu firm i przedsiębiorców. Z SMS marketingu korzystają dziś zarówno małe firmy, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki na rynku, jak i istniejące od wielu lat przedsiębiorstwa z ugruntowaną pozycją w świecie biznesu. Jest to bowiem uniwersalne narzędzie marketingowe, które doskonale nadaje się do wykorzystania przy dowolnym rodzaju biznesu.

Ogromne zainteresowanie SMS marketingiem wynika wprost z jego skuteczności – to narzędzie promocyjne jest bowiem znacznie skuteczniejsze oraz tańsze niż chociażby popularny e-mail marketing. SMS marketing wykorzystuje usługi do masowej wysyłki SMS-ów promocyjnych dostępne w ofercie platformy Apifonica. Wiadomość tekstowa jest dostarczana w zaledwie kilka sekund po jej nadaniu i od razu trafia na urządzenie klienta. Samo przygotowanie treści komunikatu promocyjnego zajmuje zaledwie kilka chwil i nie wymaga dodatkowej współpracy z grafikami, copywriterami czy innymi profesjonalistami, z których usług korzystają firmy wysyłające e-maile marketingowe.

SMS marketing – z czego wynika jego wysoka skuteczność?

Nie tylko skuteczność! Najistotniejsze zalety SMS marketingu

Najważniejszą zaletą, jaką może poszczycić się e-mail marketing jest jego wysoka skuteczność. Współczynnik otwieralności krótkich wiadomości tekstowych wynosi bowiem aż 99%, co oznacza, że praktycznie wszystkie SMS-y przesłane za pomocą SMS API dostępnego na platformie Apifonica.com są odczytywane przez odbiorców.

Co więcej, blisko 90% SMS-ów jest odczytywanych w przeciągu zaledwie 3 minut od chwili ich odebrania przez urządzenie. Pozwala to na osiągnięcie natychmiastowych rezultatów kampanii, gdyż odbiorcy niemal od razu po odczytaniu wiadomości klikają w znajdujący się w jej treści link oraz zapoznają się z promowaną w niej ofertą.

Szybkość dostarczenia oraz otwierania wiadomości tekstowych w przypadku SMS marketingu pozwala także na znacznie bardziej precyzyjne mierzenie efektów kampanii. Temu zadaniu służą statystyki, które udostępnia platforma Apifonica.com. Pozwalają one od razu po starcie kampanii marketingowej stwierdzić, czy przynosi ona oczekiwane rezultaty, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości umożliwiają poprawę jej jakości w kolejnej turze masowej wysyłki SMS-ów.

Istotną zaletą kampanii SMS marketingowych jest także stosunek firmy do klienta – odbiorca musi bowiem wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości promocyjnych, przez co stają się one akceptowalną i najczęściej mile widzianą formą komunikacji. Przekłada się to wprost na rezultaty – klient, który sympatyzuje z daną firmą i marką oraz ma z nią dobre skojarzenia chętniej dokonuje bowiem u niej zakupów oraz stawia ją ponad konkurencję.

Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.