Sprzedaż na Amazon - jak zacząć?

W marcu 2021 roku platforma Amazon.pl oficjalnie rozpoczęła swoją działalność, z czego ucieszyło się wielu sprzedawców. Na platformie tego amerykańskiego giganta w dziedzinie e-commerce chce zaistnieć wielu przedsiębiorców. Za sukcesem tym kryje się fakt, że sprzedawcą może zostać tam każdy, niezależnie od tego, z którego kraju pochodzi. Choćby dlatego warto rozważyć rozpoczęcie sprzedaży w ten sposób, bo kto wie? Być może jest to szansa na zdobycie większej liczby klientów z całego świata.

Początek sprzedaży na Amazon.pl

W Polsce funkcjonuje aż 9 centrów logistycznych Amazon, które mieszczą się w Łodzi, Pawlikowicach, Poznaniu, Gliwicach, Sosnowcu, Okmianach, Kołbaskowie i dwa we Wrocławiu. W koncernie zatrudnionych jest aż 18.000 stałych pracowników. Obecnie nie ma już żadnych trudności w dokonywaniu zakupów za pośrednictwem platformy, a poprzednie zostały dość szybko rozwiązane. Amazon.pl różni się znacząco od polskich serwisów, typu Allegro, ponieważ nie jest systemem w rodzaju marketplace, ale sklepem. Dlatego potencjalni sprzedawcy muszą przygotować się na spełnienie wszystkich, niekiedy rygorystycznych, zasad. Jedną z nich jest udostępnienie sprzedaży wyłącznie użytkownikom prowadzącym zarejestrowaną działalność gospodarczą. Osoby prywatne nie mogą zatem oferować swoich produktów, co dla niektórych jest już pierwszą przeszkodą.

Sprzedaż na Amazon - jak zacząć?

Jak zostać sprzedawcą na Amazon?

Prowadząc legalną działalność gospodarczą można dokonać rejestracji na platformie Amazon.pl. Potrzebne jest podanie najważniejszych informacji, czyli:

- firmowego adresu mailowego, ewentualnie konta klienta Amazon,

- aktywną kartę kredytową,

- dowód tożsamości,

- dane rejestracyjne firmy, w tym numer VAT.

Po dokładnej weryfikacji właściciel firmy otrzymuje dostęp do swojego konta w Seller Central. Jest to pewnego rodzaju centrum dowodzenia, z poziomu którego zarządza się sprzedażą, płatnościami, produktami i całą ofertą. Amazon udostępnia sprzedawcom możliwość monitorowania osiąganych wyników sprzedaży, co daje często pełen obraz aspektów wymagających ewentualnych zmian.